Normal drift | Bemærk test af ERP system 23/2 – 25/2

Den er om noget nyt

For at sikre den bedste og hurtigste returproces hos DBK indfører vi advisering af retur.

I dag adviserer I allerede hvis I sender noget fra trykkeri. Fremover skal I også advisering retur og øvrige forsendelser. Ved at advisere retur sikre DBK os et bedre overblik over lokationer, antal og andet modtagelsesdata. På den måde kan vi følge afsendelsen og bemande efter det modtaget. Hvilket ultimativt giver jer en bedre og hurtigere service.

Alt retur skal derfor oprettes i Serviceportalen. Dette gælder både jer som forlag og jeres direkte kunder.

I praksis skal alt retur, der ikke kommer fra en Boghandler, adviseres i form af en ASN.
Boghandlere adviserer selv DBK gennem Bogportalen.

Det kan gøres på to måder:

Manuelt:
Hvis I som forlag gerne vil sende retur, skal I logge ind på Serviceportalen. Her kan I bestille retur, printe en følgeseddel og vedlægge sedlen i pakken inden afsendelse.  

Hvis en af jeres direkte kunder gerne vil sende retur, skal de kontakte jer.
Herefter skal I logge ind på Serviceportalen, bestille retur, modtage en følgeseddel som I sender til kunden, der derefter skal vedlægge den i pakken inden afsendelse.

Digitalt:
Alternativt kan man sende en digital ASN via integration eller en digital fil.
Kontakt Torben for denne mulighed.

Søg på dbk.dk: