Uregelmæssigheder i forbindelse med ERP-system skiftet

DBKs nye digitale landskab – December 2022

Statusopdatering

Sidste gang kunne vi fortælle, hvordan opbygningen af vores nye ERP-system skred frem, vores planer for et moderne udtryk for dbk.dk, vores udarbejdelse af en ny branchestandard og kort om hvordan tidsplanen for projektet så ud.

I dag kan du læse en kort opdatering på projektets fremgang og hvad du, som kunde kan forvente i den nærmeste fremtid.

Hvordan går det?

Det første synlige tegn på DBKs nye digitale landskab, var den 23.november, da DBKs nye hjemmeside gik i luften. Den nye hjemmeside indeholder bl.a. driftsstatus, nyheder, produktinformationer til nye kunder og et kontaktunivers til vores eksisterende kunder. Vi håber, I kan bruge de nye funktioner og kan lide det nye look.
Med hensyn til ERP-systemet er vi midt i slutspurten og har derfor rigtig travlt med at teste vores integrationer og forberede de komplicerede end-to-end tests, hvor det nye ERP er helt centralt i værdikæden. Formaterne til ny og forenklet dataudveksling (lagertransaktioner, salgstransaktioner, lagerstatus mv.) er nu fastlagt og de første test og review forventes afsluttet inden juleferien. Som nævnt tidligere prioriterer vi at teste og gennemgå alle funktioner for at sikre så smidig en overgang som muligt.

I praksis

Når det nye digitale landskab træder i kraft, vil der samtidig komme en ny selvbetjeningsmulighed på Mit DBK. Her vil det være muligt for alle at se lagertal, bestille frieksemplarer, håndtere direkte salg og finde fakturaer.
Der vil også blive introduceret et nyt hjælpeunivers, hvor der vil være vejledninger og hjælp til vores forskellige produkter og services, både nuværende og nye.  

I forlængelse af den nye selvbetjeningsmulighed på Mit DBK vil der også komme en opdatering af Bogportalen. Opdateringen kommer til at byde på en forenkling af brugergrænsefladen og en simplificering af funktioner. 
På længere sigt vil Bogportalen smelte sammen med Mit DBK, så man kun skal logge på ét sted. Til den tid vil alle få nyt bruger id og password.
Det skal I nok høre mere om i næste statusopdatering.

Tidsplan

Tidsplanen holder stadig, hvilket betyder, at du som kunde kan benytte den nye selvbetjeningsløsning på Mit DBK og vil modtage nye dataudvekslinger i slutningen af 1. kvartal 2023.
Allerede i løbet af januar vil den nye branchestandard for data være klar til præsentation for de kunder, som i dag udveksler data med DBK. Husk, at vi fortsat understøtter de eksisterende ordreformater, så forandringer hos jer, der benytter disse, vil blive marginale. Inden vi ændrer noget, småt som stort, vil I naturligvis høre mere om, hvordan det bliver implementeret og hvilke ændringer, det vil aflede for jer.

Næste skridt

I det nye år vil I høre mere angående DBKs nye digitale landskab og i særdeleshed, hvordan implementering kommer til at foregå i praksis.

I ønskes en glædelig jul og et godt nytår.
Med Venlig Hilsen Gert Frost

Søg på dbk.dk: