Bogforum 2023
Nedtællingen er begyndt
- 00Dage
- 00Timer
- 00Minutter
- 00Sekunder
Så er det igen tid til Bogforum, og vi hos DBK glæder sig meget til at servicere jer igen i år.
Vi vil så vidt muligt forsøge at følge vante procedurer, men har også indført et par nyskabelser baseret på feedback fra sidste år.
Her på siden har vi samlet alt hvad du skal vide i forbindelse med Bogforum 2023. Du finder bl.a. bestillingssedler, oversigt over tidsfrister og meget andet godt.
Bestillinger før Bogforum
Bestillingerne skal senest den 22/9 sendes til bogforum@dbk.dk med nedenstående ark vedhæftet, alt efter hvilke typer af titler der skal bestilles.
Der er flg. ordretyper:
- Titler der allerede er på lager. Her bruges dette ark
- Titler der kommer på lager efter 22/9. Her bruges dette ark
For begge bestillingstyper gælder:
- I fanen ”Bestiller” udfyldes information om stand og kontaktperson. Husk også at afkrydse om der skal hentes returvarer på standen ved Bogforums afslutning.
- I fanen ”Bestilling” udfyldes informationer om titler der skal bestilles
Priser på levering til Bogforum findes i prislisten.
Har I bestillinger til boghandlerstandene på Bogforum, skal disse bestillinger sendes i separate mails til bogforum@dbk.dk med teksten “Boghandlerstand” i emnefeltet” inden 22/9.
- I tilfælde af retur er det vigtigt, at I gør boghandlerne opmærksomme på at kasserne skal indeholde retursedler med ISBN og antal, og det skal tydeligt fremgå om det er forlaget eller boghandleren der skal krediteres. For at gøre arbejdet lettere for boghandleren anbefaler vi, at de printer jeres oprindelige bestilling og benytter den som returseddel.
Selve bestillingen foregår her:
- Titler der allerede er på lager. Her bruges dette ark
- Titler der kommer på lager efter 22/9. Her bruges dette ark
I perioden 1/10 til 30/10 er der undtagelsesvis mulighed for at supplere med ekstra titler der ikke nåede at komme med i de normale bestillinger.
Suppleringer sendes til “bogforum@dbk.dk”.
Bemærk at suppleringsbestillinger har et tillæg på 35 kr. pr. titel.
Der tages forbehold for, at det tidsmæssigt kan være umuligt at levere, hvis suppleringsbestillingerne foretages for tæt på messestart.
Bestillinger under Bogforum
Det som altid muligt at bestille ekstra bøger under Bogforum til levering næste dag.
Deadline torsdag, fredag og lørdag under Bogforum er kl. 16.30.
Som noget nyt er der under Bogforum 2023 mulighed for ekspresbestillinger.
Er I udgået for en titel, og det er problematisk at vente til næste dag, er ekspresbestilling løsningen.
Bestilles bøger som ekspresbestilling inden kl. 11:00, kan bøgerne leveres samme dag mellem kl. 14:00 og 15:00.
Bemærk at der er tillæg på 450 kr. på ekspresbestillinger, ud over de normale Bogforum priser.
Er der specielle ønsker om levering, så kontakt Torben Harder under messen.
Leveringstidspunkter
De bestilte bøger før messestart leveres direkte til jeres stand torsdag den 2. november mellem kl. 9.00 -13.00.
Husk at samle de tomme kasser på de leverede paller, som vi afhenter i løbet af torsdagen.
Kasserne skal tømmes for papir, plastik og stables pænt på palle. Dog skal papiret i bunden af kasserne forblive i.
Bestillinger aflagt inden kl. 16.30 (torsdag, fredag, lørdag under Bogforum), leveres den efterfølgende dag på forlagets stand mellem kl. 8.00 og 9.30
Bøger der bestilles inden kl. 11.00, leveres samme dag på forlagets stand mellem kl. 14.00 og 15.00.
Er der specielle ønsker om levering, så kontakt Torben Harder under messen.
Returafhentning
Ønsker I at bestille returafhentning efter BogForum, skal I afkrydse det i Jeres bestilling inden Bogforum
Når messen lukker søndag, kommer vi rundt til standene med plastkasser fra kl. 18.15 til returvarer.
Vi forsøger at fordele plastkasser og paller så hurtigt vi kan, men vær forberedt på at I vil opleve ventetid.
- Der må maksimalt være 20 kasser pr palle. (Max. 5 kasser i højden)
- Uåbnede papkasser med returbøger kan returneres sammen med plastkasserne.
- Det er vigtigt at bøgerne er salgbare og uden prismærker. Hvis ikke makuleres disse!
Returvarerne skal være pakket og stå klar til afhentning på standen senest kl. 19.30 søndag den 5. november.
Økonomi
Igen i år vil Bogforum ordrer blive trukket ud af lageret med kode 65.
Kode 65 anvendes også når bøger der kommer retur fra messen ligges på lager igen.
Serviceafregning for Bogforum køres i forbindelse med månedsafslut for november måned, primo december.
Kontakt
Kundeservice
Kundeservice kan kontaktes fredag – søndag kl. 08.30 – 18.30 på tlf:
Salgschef Torben Harder
Torben er i Bella Center under messen og kan kontaktes på tlf: