Driftsstatus: Normal drift.

Tabellen nedenfor angiver, hvordan returreklamationer skal håndteres, afhængigt af om I er tilknyttet DBK’s fragtaftale eller anvender egen fragtaftale:

 

DBKs fragtaftale:

Reklamationsformer Reklamationskrav Erstatningsansvar
Fejl i produkt
DBK kræver billeddokumentation af fejlen på varen
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Beskadiget
DBK kræver billeddokumentation af emballage og vare
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Fejlleveret
DBK kræver oplysning om forkert modtaget vare (EAN-nr.), samt returafsenderens adresse
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Fejl i pluk
DBK kræver billeddokumentation af både følgeseddel og forkert vare, samt varens EAN-nr.
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Vare forsvundet under transport
DBK kræver billeddokumentation af brudt emballage
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice

Forlagets egen fragtaftale:

Reklamationsformer Reklamationskrav Erstatningsansvar/handling
Fejl i produkt
DBK kræver billeddokumentation af fejlen på varen
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Beskadiget
Skadet dog ej ved transport: DBK kræver billeddokumentation af emballage og vare
Hvis varen er ’skadet dog ej ved transport’, er det DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeserrvice.

Hvis varen er skadet under transport, er det Internetbutikkens ansvar at kontakte deres fragtselskab
Fejlleveret
Labels forskydning: DBK kræver oplysning om forkert modtaget vare (EAN-nr.), samt returafsenderens adresse
Hvis det er en labels forskydning, er det DBKs ansvar at erstatte.

Hvis pakken er dirigeret forkert af fragtselskabet, er det Internetbutikkens ansvar at kontakte deres fragtselskab.
Fejl i pluk
Billeddokumentation af både følgeseddel og forkert vare samt EAN-nr.
DBK’s ansvar at erstatte. Kontakt DBK’s kundeservice
Vare eller pakke forsvundet under transport
Internetbutikkens ansvar at kontakte fragtselskabet

Søg på dbk.dk: