Driftsstatus: Normal drift

Hjælp - Oprettelse af brugere

Sådan oprettes brugere til Mit DBK

Som firmaadministrator kan du selv oprette, rette og slette brugere til mit.dbk.dk for din organisation. Hver bruger tilføjes en række rettigheder der afgører hvilke funktionaliteter på mit.dbk.dk der er tilgængeligt for den enkelte bruger.

I forbindelse med oprettelsen af nye brugere skal der benyttes flg. informationer: 

  • Navn
  • Email
  • Brugeradgang(e)

Når en ny bruger er oprettet, modtager brugeren en email med link til en side, hvor der skal oprettes en adgangskode for at få adgang til mit.dbk.dk. 

Alt efter hvilken kundetype du er, er der forskellige former for roller og adgange på mit.dbk.dk:

  • Forlag der har bøger på lager hos DBK
  • Letleveringsforlag
  • Boghandler
  • Forhandler

Forlag brugerrettigheder

Feature/rolle Admin ASN Ekstern Finans Salg Nyhedsbrev
Produkthåndtering
Ordrehistorik
Fakturaer
Adviseringer
Retur
Kunder
Fragtpriser
Mine oplysninger
Brugere
Produkter
SOS ordrer

Boghandler brugerrettigheder

Feature/rolle Admin Finans Salg Nyhedsbrev
Ordrehistorik
Fakturaer
Mine oplysninger
Brugere

Videoguide - oprettelse og rettelse af brugere

Kapitler i videoen:

00:00 Intro

00:02 Oprettelse af brugere

00:05 Vælg indstillinger

00:14 Vælg brugere

00:25 Udfyld navn, mail og vælg gruppe(r) 

Oprettelse af brugere FAQ

Kan en bruger (email) have adgang til flere firmaer

Hver email kan kun have adgang til én konto. Ønsker en bruger at have adgang til flere konti, skal brugeren oprettes med forskellige emails pr. konto. Det er vigtigt at der oprettes rigtige emails som brugerne har adgang til, da emails benyttes til kvitteringer på bestillinger, glemt adgangskode m.m.   

Kan en bruger have adgang til flere grupper?

Ja en bruger kan være tilknyttet flere grupper. 

Det vil dog være den laveste fællesnævner der gælder. 
Det vil sige at hvis Advisering er tjekket af, vil det kun være Advisering der fremvises. 

Hvilken rolle skal jeg tildele mit trykkeri?

Du kan tildele dit trykkeri rollen som ASN Ekstern.

Det betyder at trykkeriet automatisk sender en meddelelse til DBK, når en ordre er afsendt.

Modtager brugere nyhedsbreve fra DBK?

Ja. Som administrator modtager du alle nyhedsbreve fra DBK. Nogen udsendelser kan være rolleopdelt. 

Hvad betyder de forskellige brugergrupper?

Der er fem forskellige brugergrupper. 
Som administrator har du alle rettigheder. 

I brugergruppen “ASN ekstern” kan du advisere vareleverancer. 

I brugergruppen “Salg” kan du se og bestille produkter. 

I brugergruppen “Finans” kan du se økonomirelateret punkter.  

I brugergruppen “Nyhedsbrev” kan du udelukkende se og modtage nyhedsbreve fra DBK.

Er du kontorejer har du de samme rettigheder som administrator, der kan dog kun være én kontoejer. Ønsker du at skifte denne skal du kontakte DBK. ændre denne e-mail.  

Kan vi dele en konto mellem flere brugere?

DBK anbefaler det ikke på grund af sikkerhed. Derudover modtagere den tilknyttede email kvitteringer på sine aktiviteter. 

Jeg har ikke et firmanavn

Hvis du er privat person og ikke har et firmanavn, udfylder du blot feltet ´firma´med dit navn. 

Har du spørgsmål til denne side?

"*" indikerer påkrævede felter

Søg på dbk.dk: