Drift OK. Forsinkelser på visse boghandlerforsendelser og fakturaer

DBK ER I DRIFT MED NYT ERP-SYSTEM, MEN IKKE UDEN UDFORDRINGERDBK

Artikel fra BogMarkedet 

DBK håber, at man i løbet af uge 22 får situationen mere normaliseret.

Efter flere års forberedelser, er DBK kommet i luften med deres nye ERP- system. Det er dog aldrig ukompliceret at skifte så omfattende systemer.

– Vi oplever derfor udfordringer og desværre også flere end forventet. Det var forventet, at der ville være nogle udfordringer, men ikke i det omfang vi har oplevet og fortsat oplever, skriver DBK til BogMarkedet.

Lige nu kører ca. 85 % af alle ordrer igennem som planlagt, mens de resterende ordre bliver kompliceret af ting som varebeholdning, uforholdsmæssige langsomme systemer og ophobninger i mellemlag.

Der er udvikling fra dag til dag og derfor opdaterer man hele tiden driftssiden på dbk.dk. Her er det muligt at se de aktuelle udfordringer man arbejder på.

Ligeledes sendes, der dagligt mails ud til DBK’s kunder, ligesom alle tidligere udsendelser er tilgængelige, sammen med en driftstatus, på Mit DBK.

Hos DBK har man stor forståelse for det besvær og de problemer, som skiftet af ERP-system medfører.

– Vi knokler for at få løst alle de udfordringerne der rammer vores kunder og takker mange gange for tålmodigheden – som vi er helt opmærksom på er ved at være tyndslidt.

– Vi håber at vi i løbet af uge 22 får situationen mere normaliseret således, at vi går ind i juni, hvor ordrerne flyder mere jævnt, samt at rapporter og lignende tilgår som udmeldt, skriver DBK, der gerne vil beklage de ulemper systemskiftet har givet og takke for tålmodigheden.

Læs artiklen på Bogmarkedet.dk 

Søg på dbk.dk: