Opret advisering – Trykkeri (Engelsk)
Help – Advanced shipping notice (ASN) as a print company What is Advanced shipping notice (ASN)? This page explains how print companies can send a ASN to DBK. Advanced shipping notices are necessary for DBK to receive a product delivery. To get access to create ASN for a publisher, the publisher needs to create a […]
Hvordan generer jeg en FIK-kode på Mit DBK
Hjælp – Hvordan generer jeg en FIK-kode på Mit DBK Det er muligt at generere en samlet FIK-kode på Mit DBK På Mit DBK kan du generere én samlet FIK-kode for valgte faktura Du kan se dine faktura og genere en FIK-kode under Økonomi og Faktura på Mit DBK. Videoguide – Generer FIK-kode på Mit […]
Track & Trace på Mit DBK
Hjælp – Track & Trace på Mit DBK Hvor kan jeg se Track & Trace på Mit DBK? På Mit DBK er det muligt at se Track & Trace på sendte ordrer Du kan finde Track & Trace under Ordrer og Ordreoversigt. Ud fra hver ordre er der et symbol af en globus. Ved at trykke […]
Lagertal på Mit DBK
Hjælp – Lagertal på Mit DBK Hvor kan jeg se lagertal på Mit DBK? På Mit DBK kan forlag se lagertal på alle deres produkter. Det er både muligt at se samlet lager, disponible lager og reserveret. Det er muligt at se lagertal to steder på Mit DBK. Under Ordrer og Produkthåndtering Under Produktadministration – Produkter […]
Fakturaer på Mit DBK
Hjælp – fakturaer på Mit DBK Hvilke fakturaer findes på Mit DBK? På Mit DBK kan forlag og boghandlere genfinde alle deres fakturaer fra DBK. Under “Økonomi” – “Fakturaer” er der mulighed for at se fakturaer fra DBK. Der ligger kun fakturaer fra det nye DBK ERP system (fra 3. maj 2024 og frem) i Mit DBK. […]
ASN Retur
Det nye ERP system kræver, at alt retur til DBK adviseres. Retur fra Boghandlere der sendes retur via returoprettelse på Bogportalen, betragtes allerede som en ASN, så her er ikke nogle ændringer. Retur ASN benyttes typisk når der skal varer retur fra forlag eller forlags kunder til DBK. Retur ASN kan oprettes på to måder: […]
Advisering af retur
For at sikre den bedste og hurtigste returproces, har DBK krav til advisering af returforsendelser. Al retur skal adviseres. Dette gælder for alle DBKs kunder – både forlag og internetbutikker. Kun ved korrekt adviseret retur, kan DBK godkende og håndtere returmodtagelsen. De eneste returforsendelser, der ikke skal adviseres, er returforsendelser fra boghandlere/forhandlere, der er oprettet […]
Oprettelse af brugere
Hjælp – Oprettelse af brugere Sådan oprettes brugere til Mit DBK Som firmaadministrator kan du selv oprette, rette og slette brugere til mit.dbk.dk for din organisation. Hver bruger tilføjes en række rettigheder der afgører hvilke funktionaliteter på mit.dbk.dk der er tilgængeligt for den enkelte bruger. I forbindelse med oprettelsen af nye brugere skal der benyttes […]
Vis produkter
Hjælp – Vis produkter Produktvisning I produktvisning er der mulighed for hurtigt at se dit forlags produkter. Der er både mulighed for at se de vigtigste metadata og ikke mindst lagertal Produktvisning er en hurtig måde at se hvilke informationer der er oprettet på et givent produkt.Skal der ændres i oplysningerne, skal de rettes ved […]
Glemt adgangskode
Hjælp – Glemt adgangskode Glemt adgangskode? Hvis du har glemt dit kodeord til Mit DBK, er der hjælp at hente. Du skal blot trykke ‘Har du glemt kodeordet?’ på forsiden. Du vil modtage en mail med link til at genskabe et nyt kodeord. Videoguide – glemt adgangskode