Returforsendelser til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap.
Ud over booking af retur, er der også mulighed for at følge returforsendelser på Logisnap.
Sådan foregår retur med PostNord:
- Start med at oprette retur som normalt i Bogportalen.
- Pak returen i kasser med op til 15 kg i hver
- Ilæg DBK følgesedler fra Bogportalen i hver kasse (følgesedlen SKAL passe med det der er i kassen)
- Book retur i Logisnap. Husk at der skal bookes til 1 kolli pr. kasse. Så kommer der individuel track & trace på hver kasse
- PostNord afhenter kasserne næste hverdag, og medbringer fragtlabels til kasserne
Quickguide til booking af retur i Logisnap
Kapitler i videoen:
00:00 Intro
00:12 Opret returforsendelse
00:22 Vælg modtager
00:33 Vælg leveringstype
00:45 Ordreinformation
01:09 Ordre opsummering
01:16 Tilføj flere kolli
Retur FAQ
- Kasser skal pakkes med maksimalt 15 kg. pr. pakke.
- Det er vigtigt at benytte solide kasser til retur – eksempelvis bogkasser fra DBK.
- Husk at ligge fyldpapir i pakkerne når der pakkes returkasser, så fyldet ikke rystes rundt inde i kassen under transporten.
Retur afhentes altid dagen efter at det er bestilt i Logisnap.
Retur afhentes enten af buddet der leverer pakker, eller senere på dagen hvis der ikke er plads i bilen
Det koster 34,55 kr. pr. kasse
Der udsendes en mail fra DBK med hver enkelt butiks logininformationer i Logisnap.
Mangler din butik login informationer til logisnap, så send en mail til transport@dbk.dk
- Tjeck først at du logger ind med den rigtige email. Email til login står i den mail I fik tilsendt fra DBK i forbindelse med adgang til booking af retur via logisnap.
- Brug “Glemt adgangskode linket” i Logisnap (https://app.logisnap.com/) til at oprette en ny adgangskode
Undersøg først om der er sendt en mail til butikkens hovedmail med oplysningerne, og tjeck også gerne i spamfilteret.
Hvis der ikke er modtaget en mail, eller du er ny forhandler, så kontakt DBK på transport@dbk.dk
Så brug “Glem adgangskode” på login skærmen.
Her indtastes butikkens hovedmail, hvorefter der sendes en mail hvorfra der kan oprettes en ny adgangskode.
TIP: butikkens hovedmail, står under logininformationer i den mail som I fik fra DBK i forbindelse med adgang til returbooking via Logisnap.
Der er kun en bruger pr. butik
- Vi anbefaler at du indsætter de 4 sidste cifre fra returstregkoden fra returordren i Bogportalen under “Ordrenummer”
- Alle øvrige informationer på siden skal IKKE udfyldes, da de ikke bruges til noget
- Der er altså IKKE mulighed for at give specielle beskeder til afhentningen, eller vælge meget specifikke tidspunkter for afhentning, eller leverance.
Under “Ordrer” i Logisnap, er der ud for alle ordrer et link til Track & trace hos Postnord, så det er let at se hvor langt forsendelsen er kommet.
I første fase lukkes der ikke op for det, men udvalgte boghandlere kan på et senere tidspunkt få lukket op for muligheden.
I opstartsfasen er der ikke mulioghed for selv at printe labels. Postnord medbringer returlabels når de afhenter returpakkerne.
- Når der er bestilt afhentning af et colli, så skriv de første 4 cifre af ordrenummeret fra “Ordreinformation” på kassen.
- Når postbudet kommer med labels, matches nummer under “information” på labels med det nummer der blev skrevet på kasserne