Normal drift

Booking af retur

Returforsendelser til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap.

Ud over booking af retur, er der også mulighed for at følge returforsendelser på Logisnap. 

Sådan foregår retur med PostNord: 

  1. Start med at oprette retur som normalt i Bogportalen. 
  2. Pak returen i kasser med op til 15 kg i hver
  3. Ilæg DBK følgesedler fra Bogportalen i hver kasse (følgesedlen SKAL passe med det der er i kassen)
  4. Book retur i Logisnap. Husk at der skal bookes til 1 kolli pr. kasse. Så kommer der individuel track & trace på hver kasse
  5. PostNord afhenter kasserne næste hverdag, og medbringer fragtlabels til kasserne 

Quickguide til booking af retur i Logisnap

Kapitler i videoen:

00:00 Intro

00:12 Opret returforsendelse

00:22 Vælg modtager

00:33 Vælg leveringstype

00:45 Ordreinformation

01:09 Ordre opsummering

01:16 Tilføj flere kolli

Retur FAQ

Hvordan skal jeg pakke retur
  • Kasser skal pakkes med maksimalt 15 kg. pr. pakke. 
  • Det er vigtigt at benytte solide kasser til retur – eksempelvis bogkasser fra DBK.
  • Husk at ligge fyldpapir i pakkerne når der pakkes returkasser, så fyldet ikke rystes rundt inde i kassen under transporten. 
Hvornår afhentes retur

Retur afhentes altid dagen efter at det er bestilt i Logisnap.

Retur afhentes enten af buddet der leverer pakker, eller senere på dagen hvis der ikke er plads i bilen

Hvad koster returafhentning

Det koster 34,55 kr. pr. kasse

Hvordan får jeg brugernavn og adgangskode til Logisnap

Der udsendes en mail fra DBK med hver enkelt butiks logininformationer i Logisnap.

Mangler din butik login informationer til logisnap, så send en mail til transport@dbk.dk

Mit login til Logisnap virker ikke
  1. Tjeck først at du logger ind med den rigtige email. Email til login står i den mail I fik tilsendt fra DBK i forbindelse med adgang til booking af retur via logisnap.
  2. Brug “Glemt adgangskode linket” i Logisnap (https://app.logisnap.com/) til at oprette en ny adgangskode
Jeg har ikke fået mail med login oplysninger til Logisnap

Undersøg først om der er sendt en mail til butikkens hovedmail med oplysningerne, og tjeck også gerne i spamfilteret.

 

Hvis der ikke er modtaget en mail, eller du er ny forhandler, så kontakt DBK på transport@dbk.dk

Jeg har glemt adgangskode til Logisnap

Så brug “Glem adgangskode” på login skærmen.

Her indtastes butikkens hovedmail, hvorefter der sendes en mail hvorfra der kan oprettes en ny adgangskode.

TIP: butikkens hovedmail, står under logininformationer i den mail som I fik fra DBK i forbindelse med adgang til returbooking via Logisnap. 

Hvor mange brugere kan min butik have i Logisnap

Der er kun en bruger pr. butik

Hvor mange af felterne under "Ordreinformation" i Logisnap skal jeg udfylde
  • Vi anbefaler at du indsætter de 4 sidste cifre fra returstregkoden fra returordren i Bogportalen under “Ordrenummer”
  • Alle øvrige informationer på siden skal IKKE udfyldes, da de ikke bruges til noget
  • Der er altså IKKE mulighed for at give specielle beskeder til afhentningen, eller vælge meget specifikke tidspunkter for  afhentning, eller leverance.
Hvordan følger jeg mine returforsendelser

Under “Ordrer” i Logisnap, er der ud for alle ordrer et link til Track & trace hos Postnord, så det er let at se hvor langt forsendelsen er kommet. 

Er der mulighed for at booke retur af hele paller

I første fase lukkes der ikke op for det, men udvalgte boghandlere kan på et senere tidspunkt få lukket op for muligheden. 

Hvordan printer jeg en returlabel

I opstartsfasen er der ikke mulioghed for selv at printe labels. Postnord medbringer returlabels når de afhenter returpakkerne.  

Hvordan matcher jeg kasserne med de rigtige returlabels fra PostNord
  1. Når der er bestilt afhentning af et colli, så skriv de første 4 cifre af ordrenummeret fra “Ordreinformation” på kassen.
  2. Når postbudet kommer med labels, matches nummer under “information” på labels med det nummer der blev skrevet på kasserne 

Relaterede artikler

Advisering af retur

For at sikre den bedste og hurtigste returproces, har DBK krav til advisering af returforsendelser. Al retur skal adviseres. Dette gælder for alle DBKs kunder

Læs mere »

Pakning af retur

Bøger får let skader når de transporteres. Rigtigt valg af emballage og fyld i kasserne er derfor vigtigt for, at den retur der sendes til

Læs mere »

Reklamationer

Her kan du finde hjælp til hvordan du skal behandle forskellige former for reklamationer i forbindelse med pakker leveret fra DBK med PostNord.  Du skal

Læs mere »

Track & Trace

I forbindelse med transportørskiftet til Postnord, kommer der en væsentlig mere detaljeret Track & Track rapportering end tidligere. For at følge en forsendelse, kan kan

Læs mere »

Har du spørgsmål til denne side?

"*" indikerer påkrævede felter

Søg på dbk.dk: