Normal drift

Reklamationer

Her kan du finde hjælp til hvordan du skal behandle forskellige former for reklamationer i forbindelse med pakker leveret fra DBK med PostNord. 

Du skal bruge denne side hvis:

  • Der er en transportskade på en forsendelse der har medført beskadigede bøger
  • Der er en forsendelse som ikke er nået frem (efterlysning)
  • Der mangler indhold i en forsendelse

Benyt nedenstående guide til at indsende en efterlysning eller reklamation angående transport til DBK 

Transport reklamationer FAQ

Hvornår skal jeg efterlyse en pakke

Er pakken ikke modtaget 2 hverdage efter afsendelse fra DBK, kan du indsende en reklamation via denne side. 

Hvad er fristen for indsendelsen af en transportskade

Transportskader skal indsendes til DBK senest 24 timer efter modtagelse af den beskadigede pakke, og gerne straks ved modtagelsen. 

Hvad sker der efter indsendelsen af min efterlysning / reklamation

Når vi har modtaget din efterlysning/reklamation, videresender vi oplysningerne til PostNord, som derefter behandler sagen. Når sagen er afsluttet hos PostNord, vender vi tilbage til dig.

Hvorfor skal der 3 billeder med på en reklamation over en transportskade

Det er et standardkrav fra PostNord at der skal indleveres minimum 1 stk af følgende billeder på en reklamation over en transportskade (Der er mulighed for at uploade mere end 1 billede pr type):

 

  1. Udvendig billede af emballagen på forsendelsen, så evt. udvendige skader er tydelige 
  2. Indvendig billede af forsendelsen, så det er tydeligt hvordan indhold og fyld har været pakket
  3. Billede af skadede varer.  

 

Er der ikke billeder på en sag, kan den ikke behandles. 

Hvad er fristerne for reklamationer og efterlysninger

Reklamationer skal indsendes senest 24 timer efter modtagelse af pakken. Det anbefales at indsende dem straks ved modtagelsen, så det er muligt at indsende korrekt billedmateriale af udvendig emballage, og indvendigt af kassen.

 

Efterlysninger kan indsendes  tidligst 1 dag efter at forsendelsen skulle have været leveret, og kun hvis den ikke står som på vej til levering hos PostNord

Relaterede artikler

Advisering af retur

For at sikre den bedste og hurtigste returproces, har DBK krav til advisering af returforsendelser. Al retur skal adviseres. Dette gælder for alle DBKs kunder

Læs mere »

Pakning af retur

Bøger får let skader når de transporteres. Rigtigt valg af emballage og fyld i kasserne er derfor vigtigt for, at den retur der sendes til

Læs mere »

Track & Trace

I forbindelse med transportørskiftet til Postnord, kommer der en væsentlig mere detaljeret Track & Track rapportering end tidligere. For at følge en forsendelse, kan kan

Læs mere »

Booking af retur

Returforsendelser til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap. Ud over booking af retur, er der også mulighed for at følge returforsendelser

Læs mere »

Har du spørgsmål til denne side?

"*" indikerer påkrævede felter

Søg på dbk.dk: