Her kan du finde hjælp til hvordan du skal behandle forskellige former for reklamationer i forbindelse med pakker leveret fra DBK med PostNord.
Du skal bruge denne side hvis:
- Der er en transportskade på en forsendelse der har medført beskadigede bøger
- Der er en forsendelse som ikke er nået frem (efterlysning)
- Der mangler indhold i en forsendelse
Benyt nedenstående guide til at indsende en efterlysning eller reklamation angående transport til DBK
Transport reklamationer FAQ
Er pakken ikke modtaget 2 hverdage efter afsendelse fra DBK, kan du indsende en reklamation via denne side.
Transportskader skal indsendes til DBK senest 24 timer efter modtagelse af den beskadigede pakke, og gerne straks ved modtagelsen.
Når vi har modtaget din efterlysning/reklamation, videresender vi oplysningerne til PostNord, som derefter behandler sagen. Når sagen er afsluttet hos PostNord, vender vi tilbage til dig.
Det er et standardkrav fra PostNord at der skal indleveres minimum 1 stk af følgende billeder på en reklamation over en transportskade (Der er mulighed for at uploade mere end 1 billede pr type):
- Udvendig billede af emballagen på forsendelsen, så evt. udvendige skader er tydelige
- Indvendig billede af forsendelsen, så det er tydeligt hvordan indhold og fyld har været pakket
- Billede af skadede varer.
Er der ikke billeder på en sag, kan den ikke behandles.
Reklamationer skal indsendes senest 24 timer efter modtagelse af pakken. Det anbefales at indsende dem straks ved modtagelsen, så det er muligt at indsende korrekt billedmateriale af udvendig emballage, og indvendigt af kassen.
Efterlysninger kan indsendes tidligst 1 dag efter at forsendelsen skulle have været leveret, og kun hvis den ikke står som på vej til levering hos PostNord