Julen 2024
Nedtællingen er begyndt
- 00Dage
- 00Timer
- 00Minutter
- 00Sekunder
Årets julehandel er lige om hjørnet, og hos DBK glæder vi os til at servicere jer alle.
Julehandelen er vigtig for alle i bogbranchen og hos DBK vil vi gøre hvad vi kan, for at understøtte en god afvikling af julehandlen.
Vi gentager succesen fra sidste år, med særlige tiltag og en specifik juleplan, som skal sikre en optimal service i den travleste tid på året for størstedelen af vores kunder.
Weekendlevering
Boghandlere har igen i år mulighed for at få ekstraleveringer i weekenden i den travle jule-periode. Weekendlevering er muligt fra lørdag 30/11 t.o.m. søndag 22/12. Boghandlerne modtager en separat mail med yderligere information og mulighed for tilmelding.
Øget bemandingen i produktionen
Fra 25/11 og frem til jul øger DBK bemandingen i produktionen til treholds drift, så der arbejdes i døgndrift i hele perioden.
Teknisk vedligeholdelse
Der er i løbet af efteråret foretaget forebyggende vedligehold af produktionsanlæg i Køge og Haslev.
IT-udvikling fryses og vi øger vores overvågning
Al udvikling og opdatering af produktionssystemerne bliver tilbageholdt i juleperioden. Ligeledes vil der ikke blive implementeret nye systemer.
Derudover har vi løbende indsat ekstra overvågning på de kritiske processer i vores produktion, så vi hurtigere kan identificere driftsmæssige problemer og igangsætte løsningstiltag.
Ekspedition fokuseres til Køge
Gennem oktober måned er der flyttet bøger fra Haslev til Køge, så vi nu kan ekspedere alle bøger fra Køge. Det sikrer hurtigere ekspeditionstid med vores nye ERP system, og mindre risiko for forsinkelse når bøger skal konsolideres til ordre mellem de to lagre.
Introduktion af Haster 14
I perioden 25/11 til 22/12 tilbydes boghandlere et nyt produkt, der kan hjælpe med at få mindre ordrer ekstra hurtigt leveret. Bestilles inden kl. 14, leveres dagen efter. Ved Haster 14, betaler boghandlerne for fragten og håndtering. Haster 14 kan bestilles søndag – torsdag, til levering mandag – fredag. Der kommer yderligere info ud til boghandlerne omkring Haster 14.
Interne koordineringsmøder
Hver morgen i perioden afholder DBK et møde hvor vi gennemgår kundefeedback, produktion, IT og transport. Hermed kan vi hurtigt identificere evt. problemer, igangsætte løsningstiltag og kommunikere til evt. berørte forlag eller forhandlere.
Opdatering af følgesedler til boghandlere
Følgesedlerne bliver opdateret med ekstra oplysninger, der gør det lettere at varemodtage og følge op på ordren direkte fra følgesedlen. Der bliver bl.a. tilføjet oplysninger som vejl. udsalgspris, udgivelsesdato og Bogportal ordrenummer på følgesedlerne.
Udvidede åbningstider i Kundeservice
Fra 25/11 til 23/12 er kundeservice også åben i weekenderne. Kundeservice er på arbejde alle dage i perioden kl. 08.30 – 16.00, undtagen 23/12 hvor arbejdstiden er fra kl. 08.30 – 12.00.
Øget transparens på Mit DBK
Mit DBK bliver opdateret med en række tiltag der giver bedre overblik. For forlag er det bl.a. mulighed for at se detaljerede salgsstatistikker på produktniveau, oversigt over lagertilgange, bedre søgning i egne produkter. For boghandlerne kommer der bl.a. flere detaljer på ordrer og mulighed for at se indhold i de forskellige forsendelser.
Deadlines for bestillinger op til jul
Sidste frist for bestilling hos DBK for at nå levering til jul er torsdag d. 19. december kl. 20.
Følg med på dbk.dk
Som altid kan du følge med i den aktuelle driftsstatus på dbk.dk. Samtidig opdaterer- og udvider vi løbende samlingen af hjælpeartikler til både boghandlere og forlag.