Udleveringshåndteringstyper – status ordrer og ordrelinjer
Status ordrer og ordrelinjer Ordrestatus benyttes til at beskrive hvor i produktionsflowet hos DBK at en ordre befinder sig. Status for en ordre kan være flg.: Modtaget: Ordren er modtaget hos DBK Aktiv: Plukket: Ordren er plukket men endnu ikke afsendt Delvis faktureret: Nogle, men ikke alle ordrelinjer på ordren er afsendt og faktureret. Afsendt: Ordren er afsendt men […]
Udleveringshåndteringstyper
Udleveringshåndteringstyper De forskellige former for aktiviteter hos DBK betegnes som udleveringshåndteringstyper. Der er flg. udleveringshåndteringstyper: BogmesseOrdre der er lagt indenfor den normale bestillingsfrist inden Bogmessen Bogmesse suppleringOrdrer der er lagt efter den normale bestillingsfrist for messen Bogmesse move outNormal og ekspresbestillinger der er lagt i weekenden under bogmessen. Daglig ordreDagligt (normalt salg) til Boghandlere via Bogportalen. Her fakturerer […]
Forlagsruten
Hjælp – Forlagsruten Forlagsruten Enkelte forlag, i hovedstadsområdet, har mulighed for at blive tilknyttet Forlagsruten, hvor forlag til én fast pris, kan få leveret bøger fra DBK og returnere bøger til DBK med fragtmand For at blive tilknyttet forlagsruten skal DBK kontaktes. Forlagsruten leverer bøger direkte til- og fra forlag med fragtbil alle hverdage. Bestillinger […]
Restordre
Hjælp – Restordre Restordre Konceptet restordrer er udfaset på Mit DBK. Det er dog stadig muligt at se hvilke ordrer der behandles, hvilke der er afsendt og hvilke der er faktureret. Det tidligere begreb Restordrer dækkede over to ting: Bøger der endnu ikke er udgivet (forudbestillinger) og bøger som endnu ikke er afsendt fra DBK.Begge […]
Statistikker
Statistikker på Mit DBK Forlag har adgang til statistikker på Mit DBK. Statistikkerne viser data fra den 04.05.2024 og frem. Tidligere statistikker fra før den 04.05.2024 kan ses på det gamle dbk.dk Statistikkerne opdateres hver morgen med foregående dags aktiviteter. Opdateringstidspunkt kan ses nederst på siden. Statistikkerne kan tilgås af brugere med rollerne: Admin Finans […]
Fejlmeddelser ved modtagelse af ordrefiler
Firmaer der sender ordrer til DBK via en integration, kan nogle gange få en fejlmeddelse fra vores integrationsplatform Link, hvis ordren af den ene eller anden årsag ikke kan indlæses. Fejlmeddelserne sendes som email fra Link, med det samme der er en ordre der ikke kan indlæses. Når der kommer en fejlmeddelse på en ordre, […]
Forlag
Forlag hjælpeartikler Søg Populære søgeord Områder Ingen resultater fundet Vis alle resultater Bogportalen Hjælp for forlag til… Mit DBK Direkte salg Frieksemplarer Ordreoversigt Statistikker Lagertal Alle Mit DBK artikler Bogportalen Brugervejledning Returguide Ombytning Fakturaer og kreditnotaer Themakoder Alle Bogportalen artikler Transport Track & trace Booking af retur Integrationer – input Generelt om inputdata Advisering vareleverancer […]
Bogportalen
Tilbage Bogportalen for boghandlere Bogportalen er markedspladsen hvor forlag udstiller og vedligeholder deres produkter og hvor bogkøbere kan købe bøger. Hjælpeartikler til Bogportalen
Opret advisering – Trykkeri (Engelsk)
Help – Advanced shipping notice (ASN) as a print company What is Advanced shipping notice (ASN)? This page explains how print companies can send a ASN to DBK. Advanced shipping notices are necessary for DBK to receive a product delivery. To get access to create ASN for a publisher, the publisher needs to create a […]
Track & Trace på Mit DBK
Hjælp – Track & Trace på Mit DBK Hvor kan jeg se Track & Trace på Mit DBK? På Mit DBK er det muligt at se Track & Trace på sendte ordrer Du kan finde Track & Trace under Ordrer og Ordreoversigt. Ud fra hver ordre er der et symbol af en globus. Ved at trykke […]