Liggedage har indtil nu været benyttet til at definere hvor længe en internetordre skulle holdes tilbage, hvis én eller flere af bøgerne i ordren ikke var tilgængelige.
“2 liggedage” betød før indførslen af vores nye ERP-system f.eks., at der ventes 2 dage på at ordren ekspederes hvis dele af ordren ikke er tilgængelige. Efter de to dage blev de dele af ordren der kunne ekspederes afsendt, og de dele af ordren der ikke kunne ekspederes annulleredes (nulles).
I forbindelse med vores nye ERP-system afskaffes begrebet liggedage.
I stedet vil ordren nu afvente ekspedition indtil hele ordren kan ekspederes.
Afskaffelsen af liggedage betyder, at webshops selv skal monitorer ordrefremdriften, da der kan være en eller flere ordrelinjer der blokerer for at ordren kan ekspederes.
For at hjælpe webshops med monitoreringen, har vi tilføjet en ekstra rapport til integrationsløsningen, der kaldes ”AabneSalgsTransaktioner”.
Rapporten indeholder status på allokerede/reserverede antal på linjeniveau.
I rapporten ”AabneSalgsTransaktioner” kan I se status på ordreopfyldelse, og på den baggrund tage stilling til, om I vil ændre på en ordre, for at skubbe den til produktion.
På samme måde som i dag, har I mulighed for at ”nulle” en ordrelinje eller ændre i antal ved at gensende ordren med redigerede antalsinfo.
For yderligere information: Se dokumentation på AabenSalgsTransaktioner (på side 16)