Hjælp - Restordre
Restordre
Konceptet restordrer er udfaset på det Mit DBK.
Det er dog stadig muligt at se hvilke ordrer der behandles, hvilke der er afsendt og hvilke der er faktureret.
Det tidligere begreb Restordrer dækkede over to ting: Bøger der endnu ikke er udgivet (forudbestillinger) og bøger som endnu ikke er afsendt fra DBK.
Begge dele er mulige at se under Mit DBK ved at bruge filtrene for ordrelinjeoversigten.
I nedenstående er en række eksempler på hvordan ordrelinjeoversigten kan benyttes
Se bestillinger frem i tiden
- Vælg “Bekræftet afsendelsesdato”
- Vælg perioden der skal vises ordrelinjer for
Se bestillinger på en titel/ISBN frem/tilbage i tiden
- Indtast isbn eller titel i søgefeltet
- Vælg “Bekræftet afsendelsesdato”
- Vælg perioden der skal vises ordrelinjer for
Se åbne ordrer i en periode
- Vælg “Bekræftet afsendelsesdato”
- Vælg perioden der skal vises åbne ordrelinjer for
- Vælg status “Behandles”
Se åbne ordrer på en titel i en periode
- Indtast titel eller isbn på titlen
- Vælg “Bekræftet afsendelsesdato”
- Vælg perioden der skal vises åbne ordrelinjer for
- Vælg status “Behandles”
Se afsluttede ordrer på en titel i en periode
- Indtast titel eller isbn på titlen
- Vælg “Bekræftet afsendelsesdato”
- Vælg perioden der skal vises åbne ordrelinjer for
- Vælg status “Faktureret”
Restordre FAQ
Hvis en ordre ikke rykker sig fra Behandles til afsendt eller faktureret og de overstående punkter er overholdt, skal du kontakte Kundeservice, som vi hjælpe med at undersøge en eventuel fejl.
Bekræftet afsendelsesdato er en dato som DBK har bekræftet.
Hvis den er frem i tiden er det typisk en nyhed som DBK endnu ikke har på lager.
Behandles betyder at ordren endnu ikke færdigbehandlet og derfor hverken afsendt eller faktureret.
Fremtidige udgivelser (forudbestillinger) vil have status som Behandles indtil de er aktuelle.