Driftsstatus: Klik her for mere info

DBK søger kommunikationskonsulent – barselsvikariat 12 måneder

Kommunikationskonsulent hos Fonden DBK – barselsvikariat 12 måneder

Fonden DBK, der har været en central del af bogbranchen i over 130 år, søger en Kommunikationskonsulent til et 12-måneders barselsvikariat. Med et stærkt fundament i lager, distribution og digitale løsninger, er vi en erhvervsdrivende fond, der optimerer samhandelen mellem forlag og forhandlere.

Vi søger en dynamisk og engageret kommunikationskonsulent til et 12-måneders barselsvikariat, der kan styrke vores team med sin ekspertise inden for kommunikation.
Du vil få mulighed for at præge vores kommunikationsstrategi og arbejde med et potpourri af forskelligartede opgaver, alt fra Planteservice til vores grønne omstilling.
Hvis du er klar til et spændende år, med mange facetter og til at tage ansvaret for at sikre en flydende og effektiv intern og ekstern kommunikation, hvor du arbejder tæt på virksomhedens øverste ledelse, så læs videre!

Om jobbet

Du bliver en del af en virksomhed med to lokationer – Køge og Haslev – hvor de fleste af vores medarbejdere arbejder i produktionen. I vores administration er vi organiseret i fagområder, og du bliver selvstændig ansvarlig for kommunikation, som en del af vores Kommercielle Team med reference til vores CCO.  
Din daglige arbejdsplads vil være i Køge.

Dine primære arbejdsområder vil være:
Kommunikation:
  • Vedligeholde vores hjemmeside, udarbejde informativt e-mail indhold og være aktiv på vores sociale medier (Facebook og LinkedIn profil)
  • Udarbejde inspirerende undervisningsmaterialer og vejledninger til vores kunder.
  • Sikre at vores interne kommunikation og ledelsesbudskaber når alle medarbejdere – både i Haslev og Køge – på kontoret og i produktionen.
  • Videreudvikle vores Intranet, så det er opdateret med engagerende indhold.
  • Forbedre kundeoplevelsen og vores interne kommunikationsprocesser, gerne gennem anvendelse af AI i kommunikationsstrategier og digitale løsninger.
  • Håndtere ekstern kommunikation i samarbejde med ledelsen.

Projektledelse:
  • Du vil være ansvarlig for DBKs grønne rapportering og omstilling.
  • Du vil være nøglepersonen i vores fondsuddeling, sikre en professionel håndtering af Fondens mailkorrespondance og være en del af arrangementet Bogforum.

Administrative opgaver:
  • Som PA for vores CEO vil du spille en central rolle i den daglige drift af mødeaktiviteter og koordinering.
  • Du vil koordinere bestyrelsesaktiviteter, herunder mødeplanlægning, materialeforberedelse og systematisk arkivering.
  • Du vil håndtere kontrakter effektivt gennem platformen GetAccept og fungere som referent for både Samarbejdsudvalget og Arbejdsmiljøorganisationen.
  • Derudover vil du være ansvarlig for diverse personalekoordinering, såsom julegaver.  

Vi værdsætter følgende egenskaber:
  • En proaktiv tilgang og evnen til at handle selvstændigt.
  • En nysgerrig indstilling og en naturlig evne til at forstå og imødekomme kundernes behov.
  • En stærk udførelseskapacitet, hvor du kan omsætte idéer til handling.
  • Velbevandret i såvel mundtlig som skriftlig dansk.

Faglige kvalifikationer:
  • Evne til at lede mindre projekter og koordinere opgaver på tværs af organisationen.
  • Dygtighed i at udarbejde præsentationer og formidle strategisk indhold klart og overbevisende.
  • Er vant til at kommunikere på digitale medier og platforme og integrerer det i dit arbejde med mere analoge kommunikationsmedier.
  • Måske har du en uddannelse inden for kommunikationsfeltet. Relevant erfaring med kommunikation vil blive værdsat, men vi er åbne for kandidater med en bred vifte af baggrunde, der demonstrerer stærke kompetencer inden for kommunikation.

Vi tilbyder:
  • En unik mulighed for at arbejde i hjertet af bogbranchen.
  • En fantastisk mulighed for at være med til at opbygge og drifte kommunikation – internt og eksternt – i en virksomhed med højt til loftet og et dynamisk arbejdsmiljø, hvor teknologi og tradition går hånd i hånd.
  • Du vil samarbejde med forskellige medarbejdere og teams, herunder ledelsen, for at sikre en sammenhængende kommunikationsstrategi.
Vil du vide mere?
Læs mere om Fonden DBK på www.dbk.dk

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kommerciel direktør Jørgen Nicolaisen på mail: jni@dbk.dk  

Barselsvikariatet starter den 1. september 2024 og varer indtil den 1. september 2025.

Vi har bestræbt os på at undgå bias i vores jobopslag og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at ansøge, uanset baggrund og personlige forhold. Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV, hvor vi opfordrer dig til at fokusere på følgende:

Motivation: Beskriv din motivation for at arbejde hos Fonden DBK og hvordan du kan bidrage til vores mission om at være servicemindede, bæredygtige og tage samfundsansvar.

Værditilførsel: Fremhæv de specifikke kompetencer og erfaringer, du vil bringe til jobbet, især din ekspertise inden for kommunikation, projektledelse og administration.

Vi ser frem til at modtage dit fokuserede CV og ansøgning, der reflekterer din motivation og potentiale for at bidrage til Fonden DBKs værdier og mål.

Ansøgningsfrist: 14. juli– Vi afholder samtaler løbende afstemt med både din og vores feriekalenderAnsøgning sendes til: CCO Jørgen Nicolaisen på mail: jni@dbk.dk

Se jobannoncen på Jobindex her. 

Søg på dbk.dk: