Uregelmæssigheder i forbindelse med ERP-system skiftet

Opfølgning fra DBK

Artikel fra Bogmarkedet 

Der er nu gået otte uger fra efter implementeringen af DBK’s nye IT-system

Implementeringen har ikke været ukompliceret, og hos DBK er man meget bevidste om, at man har haft store udfordringer igennem de seneste 8 uger og tæret på tålmodigheden hos både forlag og forhandlere.

– Vi er ikke på plads endnu, men der er lys for enden af tunnelen, og vi kan allerede nu informere om, at en stor del af ordreflow og produktion af ordre går som planlagt. Vi takker alle vores kunder for tålmodigheden og må bede om den lidt endnu, skriver Janus Erwolter, der er administrerende direktør hos DBK, til BogMarkedet og tilføjer:
– Vi arbejder hårdt på, og forventer også, at vi om kort tid er et sted, hvor det hele er mere normalt og velfungerende.

Dog melder direktøren, at der stadig er en del oprydning, fejlrettelser og diverse udviklingsopgaver, der skal på plads. Det gælder også nye arbejdsgange, der skal finpudses og fuldautomatiseres. Dertil kommer de udviklingsmæssige forbedringer, som løbende bliver implementeret.

Systemskiftet har ligeledes affødt nye arbejdsgange hos DBK’s kunder.

– Vi ved, det er ressourcekrævende og vi takker for vores kunders bidrag til implementeringen.

– Vi planlægger i nærmeste fremtid at afholde en række webinarer med forskellige emner, der kan belyse de nye arbejdsgange og muligheder, som vores nye ERP-system muliggør. Vi vil gerne benytte lejligheden til at opfordre til at deltage i disse webinarer, der vil være meget brugerorienteret, skriver Erwolter.

Formålet med systemskiftet er, og har fra start været, at skabe en bedre og mere tidssvarende dagligdag for kunderne hos DBK og DBK selv. De gamle systemer indeholdt ikke mulighed for udvikling og derfor gjort, at man ikke har kunnet tilbyde tidssvarende løsninger til sine kunder. Det kan man i højere grad nu.

– Når implementeringen er overstået, vil vi have mulighed for at kunne tilbyde en bedre service og transparens. Vi vil også have mulighed for at efterkomme de udviklinger, der har været efterspurgt fra branchen, skriver Erwolter.

Da der fortsat sker udvikling og fejlrettelser fra dag til dag, opdateres dbk.dk dagligt, ligesom, der kommer informationer ud via nyhedsudsendelser.

– Her er det også muligt at se de fejlrettelser og forbedringer, der vil komme inden sommerferien. Derfor opfordrer vi alle vores kunder til at følge med på dbk.dk, skriver Erwolter og tilføjer, at kundeserviceafdelingen har været under hårdt pres, og opfordrer derfor til, at man stadig kontakter DBK via mail.

Håndteringen af mails bliver opprioriteret og DBK forventer at være tilbage på sit serviceniveau med max to dages svartid inden udgangen af uge 27.

– Endnu en gang tak til vores kunder for tålmodigheden og samarbejdsvilligheden. Vi gør, alt hvad vi kan for at komme godt ‘’på den anden side’, slutter direktøren.

Læs artiklen på Bogmarkedet.dk 

Søg på dbk.dk: