Hjælp - Opret advisering
Hvad er adviseringer?
Adviseringer er som det ligger i navnet, information til DBK om at der er en forsendelse på vej. Ved at have adviseringer på forsendelser kan DBK mere præcist modtage- og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Samtidig kan vi også optimere bemandingen i varemodtagelsen, så vi er forberedt på hvad der kommer af forsendelser. Bemærk! Adviseringen lukkes 30 dages efter modtagelsesdatoen. I tilfælde af at bøgerne ankommer senere end 30 dage efter modtagelsesdatoen for adviseringen, vil der blive opkrævet gebyr for manglende advisering.
Følgende vareleverancer til DBK skal adviseres på Mit DBK:
- Leverancer fra trykkerier eller andre lagre (Kan også oprettes via en integration hvis der ofte sendes varer til DBK)
Retur er også en form for vareleverance til DBK, men så længe en boghandler opretter retur på Bogportalen, eller et forlag opretter retur på Mit DBK (eksempelvis for Frieksemplarer eller Direkte salg), får DBK automatisk en advisering, og der er ikke behov for at gøre yderligere.
Adgang for trykkerier:
Nogle forlag ønsker at give deres trykkerier direkte adgang til at oprette adviseringer for forlaget.
Det kan gøres ved at oprette en bruger til trykkeriet på Mit DBK under forlagets login. Brugeren skal have adgangen “Advisering”. Med adgangen “Advisering” kan trykkeriet kun oprette adviseringer til forlaget, og ikke se lagertal, salgstal, adviseringer fra andre trykkerier.
Er det et udenlandsk trykkeri, er der her en guide på engelsk til hvordan Adviseringer oprettes.
Bestilling af advisering
Ja. Alle paller eller kasser skal have hver deres adviseringsfølgeseddel vedhæftet.
Adviseringsfølgesedlen skal derfor printes i så mange paller eller kasser som I forventer at levere til DBK.
Vi er indforstået med at det kan være svært at give en præcis dato. Derfor godtager vi en ca. dato for modtagelsesdatoen.
Der er ingen konsekvenser ved mindre afvigelser.
Du kan se status på dine adviseringer under Produktinformation og derefter under Adviseringer.
Ordrereferencen er en bemærkning til DBK.
Får man trykket 2 gange på ”opret ordre” springer man sit kvitteringsbilledet over og kommer til ”Din kurv er tom”
Bestillingen er dog mulig at se under Seneste Bestillinger, inklusive kvitteringen.
Er der en fejl i adviseringen skal Kundeservice kontaktes.