Normal drift

Advisering af retur

For at sikre en hurtigere og bedre returproces hos DBK, skal alt retur adviseres, så DBK  kan følge afsendelsen og bemande efter det der forventes modtaget.  

Retur fra forlags direkte salg eller frieksemplarer skal fremover adviseres. Den nuværende registrering af retur fra Boghandlere på Bogportalen betragtes allerede som en advisering, så her er ikke nogen ændringer.  

Returadvisering kan foregå på følgende måder: 

Via integration:  
Alternativt kan der sendes en digital returadvisering via integration.  

Dokumentation for integrationen findes her: https://dbk.dk/help/inputdata/asn-retur

Manuelt:  

  • Log ind på Mit DBK, hvorfra I kan oprette en retur, printe en følgeseddel og vedlægge sedlen i pakken inden afsendelse.   
  • Hvis en af jeres direkte kunder (eller modtagere af frieksemplarer) gerne vil sende retur, skal de kontakte jer. Hvorefter I skal logge ind på Mit DBK, bestille retur, modtage en følgeseddel som I sender til kunden, der derefter skal vedlægge den i pakken inden afsendelse. 

 

 

Har du spørgsmål til denne side?

Udfyld nedenstående – så vender vi tilbage til dig.

Søg på dbk.dk: