Driftsstatus: Normal drift. Vi oplever i øjeblikket problemer med forsendelser hos PostNord, hvilket giver forsinkelser på enkelte ordrer.

Restordre

Hjælp – Restordre Restordre Konceptet restordrer er udfaset på Mit DBK. Det er dog stadig muligt at se hvilke ordrer der behandles, hvilke der er afsendt og hvilke der er faktureret. Det tidligere begreb Restordrer dækkede over to ting: Bøger der endnu ikke er udgivet (forudbestillinger) og bøger som endnu ikke er afsendt fra DBK.Begge […]

Statistikker

Statistikker på Mit DBK Forlag har adgang til statistikker på Mit DBK.  Statistikkerne viser data fra den 04.05.2024 og frem.  Tidligere statistikker fra før den 04.05.2024 kan ses på det gamle dbk.dk  Statistikkerne opdateres hver morgen med foregående dags aktiviteter. Opdateringstidspunkt kan ses nederst på siden.  Statistikkerne kan tilgås af brugere med rollerne:  Admin  Finans […]

Fejlmeddelser ved modtagelse af ordrefiler

Firmaer der sender ordrer til DBK via en integration, kan nogle gange få en fejlmeddelse fra vores integrationsplatform Link, hvis ordren af den ene eller anden årsag ikke kan indlæses. Fejlmeddelserne sendes som email fra Link, med det samme der er en ordre der ikke kan indlæses. Når der kommer en fejlmeddelse på en ordre, […]

Forlag

Forlag hjælpeartikler Søg Populære søgeord Områder Ingen resultater fundet Vis alle resultater Bogportalen Hjælp for forlag til…   Mit DBK Direkte salg Frieksemplarer Ordreoversigt Statistikker Lagertal Alle Mit DBK artikler   Bogportalen Returguide Ombytning Themakoder Alle Bogportalen artikler   Transport Track & trace   Integrationer – input Generelt om inputdata Advisering vareleverancer Advisering retur   […]

Bogportalen

Tilbage Bogportalen for boghandlere Bogportalen er markedspladsen hvor forlag udstiller og vedligeholder deres produkter og hvor bogkøbere kan købe bøger. Hjælpeartikler til Bogportalen

Opret advisering – Trykkeri (Engelsk)

Help – Advanced shipping notice (ASN) as a print company What is Advanced shipping notice (ASN)? This page explains how print companies can send a ASN to DBK. Advanced shipping notices are necessary for DBK to receive a product delivery. To get access to create ASN for a publisher, the publisher needs to create a […]

Track & Trace på Mit DBK

Hjælp – Track & Trace på Mit DBK Hvor kan jeg se Track & Trace på Mit DBK? På Mit DBK er det muligt at se Track & Trace på sendte ordrer Du kan finde Track & Trace under Ordrer og Ordreoversigt. Ud fra hver ordre er der et symbol af en globus. Ved at trykke […]

Lagertal på Mit DBK

Hjælp – Lagertal på Mit DBK Hvor kan jeg se lagertal på Mit DBK? På Mit DBK kan forlag se lagertal på alle deres produkter. Det er både muligt at se samlet lager, disponible lager og reserveret. Det er muligt at se lagertal to steder på Mit DBK.  Under Ordrer og Produkthåndtering Under Produktadministration – Produkter  […]

Fakturaer på Mit DBK

Hjælp – fakturaer på Mit DBK Hvilke fakturaer findes på Mit DBK? På Mit DBK kan forlag og boghandlere genfinde alle deres fakturaer fra DBK. Under “Økonomi” – “Fakturaer” er der mulighed for at se fakturaer fra DBK.  Der ligger kun fakturaer fra det nye DBK ERP system (fra 3. maj 2024 og frem) i Mit DBK.  […]

ASN Retur

Det nye ERP system kræver, at alt retur til DBK adviseres.  Retur fra Boghandlere der sendes retur via returoprettelse på Bogportalen, betragtes allerede som en ASN, så her er ikke nogle ændringer. Retur ASN benyttes typisk når der skal varer retur fra forlag eller forlags kunder til DBK.   Retur ASN kan oprettes på to måder:  […]

Søg på dbk.dk: