Normal drift | Bemærk test af ERP system 23/2 – 25/2

Forlag kan ikke længere bære fragten til forhandlere

Fragtprisen tilfalder forhandleren Oprettet den xxxOpdateret den  De kan ikke vælge ikke at fakturere fragt på forhandlere. Kompensation skal gives andetstedsDBK understøtter i dag at forlag kan bære fragten til en forhandler på daglige ordre. DBK har et koncept hvor vi differentierer mellem forhandler og boghandler. Forlagene har i dag på kundeniveau mulighed for bærer […]

Indførsel af standard-følgesedler uden kundespecifikke logo/navngivning

Nyt ERP-system af hensyn til fremdrift til systemerne har vi måtte beslutte. Nødsaget til at beslutte at web kunder og direkte salg ikke tilbydes logo og bundtekst på labels og følgesedler. Vi er allerede begyndt at se på en løsning der skal sikre at vi inden for nærmeste fremtid kan tilbyde en løsning.

Haster 12 og haster 16 nedlægges

Til gengæld indføres nye bestillingsfrister for levering den efterfølgende dag. Boghandlerordre sendt til DBK inden kl. 12:00 leveres den efterfølgende dag.Cut off tider. Med go-live af ERP Produktion og PostNord aftale. Dag til dag-levering bliver standard. Vi strømliner produktionen. Produktet bliver mindre relevant.

Betalingsbetingelserne på Bogportalen bliver ensrettet når vi går live med D365

Vores betalingsbetingelser har længe været unødvendige kringlet og uoverskuelige. Det vil vi gerne forbedre. Derfor ændrer vi vores betalingsbetingelser til et langt mere defineret sæt betingelser der tager afsæt i den mest benyttede standard. Alle betalingsbetingelser bliver konverteret over. Enkelte betingelser udgår og vil derfor blive konverteren til den nærmeste standard. Betalingsbetingelser ændrer sig fra […]

Retur til “egen adresse” bortfalder

Det har tidligere været muligt at definere om man ønskede returen blev retureneret til forlagets egen adresse eller om det var DBK der skulle håndtere forlagets retur. Men nyt ERP strømlines processer hos DBK og dermed vil det fremadrettet kun være muligt at retur returneres til DBK

Booking af retur for forlag – logisnap

Returforsendelser til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap. Ud over booking af retur, er der også mulighed for at følge returforsendelser på Logisnap.  Sådan foregår retur med PostNord: Start med at oprette retur som normalt i Bogportalen. Pak returen i kasser med op til 15 kg i hverIlæg DBK følgesedler fra Bogportalen i […]

ASN Retur

Den er om noget nyt For at sikre den bedste og hurtigste returproces hos DBK indfører vi advisering af retur. I dag adviserer I allerede hvis I sender noget fra trykkeri. Fremover skal I også advisering retur og øvrige forsendelser. Ved at advisere retur sikre DBK os et bedre overblik over lokationer, antal og andet […]

Forlagsruten bliver til distribution via PostNord

I forbindelse med vores nye digitale landskab sker der mange ændringer. En af de ændringer er at vi har valgt at nedlægge forlagsruten og i stedet sende via Post Nord. I praksis betyder det at I som forlag, efter implementeringen af vores nye digitale landskab slut maj, vil få leveret forlagsbestillinger via Post Nord. Det […]

Søg på dbk.dk: