Driftsstatus: Kundeservicetelefonerne holder lukket i dag d. 5/12 kl. 13.30-14.00 Klik her for mere info.

Alle produkter skal bruge et EAN nummer

Efter implementeringen af vores nye ERP-system er alle produkter hos DBK nu organiseret efter EAN nummer og ikke, som tidligere, både EAN og ISBN-nummer. Da langt størstedelen af produkter har ens EAN og ISBN-numre, har ændringen i langt de fleste tilfælde ikke nogen betydning.Men der kan være produkter der fejler i bestillingen lige nu, som […]

Restordre

Statussen ‘Restordre’ eksistere ikke mere.Hvis en ordre står som ‘Behandles’ i status på Mit DBK og hvis bekræftet afsendelsesdato er fremme i tiden, så er det i praksis en restordre. Hvis man gerne vil have en liste på disse ordrer, kan man sortere på dato og eventuelt eksportere den. Det er også muligt at sortere […]

Nye følgesedler til boghandlere

I det nye ERP-system ser følgesedlerne til boghandlerne anderledes ud.  Blandt andet vil de nye følgesedler kun oplyse referencenummer og ikke pris og rabat.  Pris og rabat kan stadig ses på Bogportalen. Ligeledes kan det ses på fakturaen, som kan ses på Mit DBK. Vi arbejder på en løsning så vi kan genindføre kundereference på […]

Ordrer kan ikke længere annulleres på Bogportalen

På Bogportalen har det tidligere været muligt at annullere en ordre der fx er i rest.Fremadrettet håndteres ordrer fra Bogportalen i D365. Det betyder at status på ordrerne ikke længere kan ses på Bogportalen, men nu skal ses på Mit DBK. Hvis en ordre fra Bogportalen skal annulleres, skal kundeservice hos DBK kontaktes.

Ændring af Manko

Ordretypen manko kommer til at foregå på den samme måde som tidligere, ved at I melder en manko på Bogportalen. Ændringen består i hvor I fremadrettet kan se erstatningsordren og kreditnotaen. Før meldte I en manko på Bogportalen, hvorefter Bogportalen genererede en kreditnota på det manglende eksemplar og oprettede en ny ordre på Bogportalen. Fremadrettet […]

Haster 12 og haster 16 udgår

Næste gang transportsetup til boghandlerne revideres, tages det med i overvejelserne hvorvidt hasteleverancer til boghandlerne i en eller anden form skal genindføres.

Levering med følgeseddel udgår

For tidligere DBK-forlag er det ikke længere muligt at vælge levering med følgeseddel. Fremadrettet skal ordretypen Frieksemplar benyttes. For tidligere NBC-forlag kan der nu kun vælges én type Frieksemplar. Det vil, for nogen, betyde ændringer i deres statistikker og hvilke ordrer der eksempelvis beregnes royalties på.

Historik og statistik

Det vil ikke være muligt at se historik fra den nuværende selvbetjening dbk.dk på det nye Mit DBK. Vi er ved at udarbejde en løsning på hvordan historik fra den gamle selvbetjening kan blive tilgængeligt enten online, eller ved eksport.Løsningen vil dog ikke være på plads ved overgangen til det nye ERP-system og der vil […]

Liggedage bortfalder

Liggedage har indtil nu været benyttet til at definere hvor længe en internetordre skulle holdes tilbage, hvis én eller flere af bøgerne i ordren ikke var tilgængelige. “2 liggedage” betød før indførslen af vores nye ERP-system f.eks., at der ventes 2 dage på at ordren ekspederes hvis dele af ordren ikke er tilgængelige. Efter de to […]

Søg på dbk.dk: