Driftsstatus: Klik her for mere info

Minimumskøb

Fremover bliver minimumskøb også aktiveret for webshops. Det betyder at hvis forlag i Bogportalen har oprettet minimumskøb på et produkt, så skal webshops minimum købe dette antal af produktet for at DBK kan levere ordren. Det er angivet i Bogportalen og dataleverancerne fra Bogportalen om der er minimumskøb på et produkt (feltet “Minimum required order […]

Lagertal

Fremadrettet kommer DBK til at kunne fremvise et ens og retvisende lagertal. DBK har før haft udfordringer med at vise retvisende lagertal da informationer er kommet fra to forskellige systemer. Dette retter vi nu op på og fremover vil vi kun modtage lagertal fra én kilde. Ved overgangen til D365, er lagertallene blevet justeret  efter […]

Der differentieres ikke mellem transportører på ordreniveau

For at sikre den bedste service og den hurtigste ekspedition er det kun muligt at differentiere mellem transportører på transportørniveau og ikke på ordreniveau. Dette gælder i forhold til ordrer der er sendt via integrationer. I praksis skal I derfor vælge, hvorvidt I vil benytte jer af DBKs fragtaftaler eller jeres egen aftale, inden for […]

Advisering af retur

For at sikre en hurtigere og bedre returproces hos DBK, skal alt retur adviseres, så DBK kan følge afsendelsen og bemande efter det der forventes modtaget.   Retur fra forlags direkte salg eller frieksemplarer skal adviseres. Den nuværende registrering af retur fra Boghandlere på Bogportalen betragtes allerede som en advisering, så her er ikke nogen […]

Advisering af vareleverancer

Alle vareleverancer til DBK skal adviseres via en ASN. Det vil typisk være varer der kommer fra trykkeri i forbindelse med nye titler eller genoptryk.   Når der adviseres vareleverancer, får DBK mulighed for en langt bedre varemodtagelsesproces, hvor vi lettere kan følge afsendelsen og bemande efter det der forventes modtaget, og sikre at varerne bliver […]

Standardbetalingsbetingelserne på Bogportalen

Nuv. koder DBK Nuv. koder NBC Ny D365 standard Beskrivelse 61,63,64 40 64 LB-uge + 40 dg. (DBK-risiko) 10 Blank,1,50,70,71,83,100,110,130 10 LB md. + 20 dg. (DBK-risiko) 1,90,93 90,93 90 LB md. + 20 dg. (forlagsrisiko) 94 94 94 LB md + 40 dg. (forlagsrisiko) 33,34,66,82 82 33 LB md. + 30 dg. (forlagsrisiko) 11,36,69,81 […]

Returrapport afløses af “lagertransaktionsfil”

Kommunikation vedr. uregelmæssigheder i forbindelse med varemodtagelse, og retur i almindelighed sendtes før i en “returrapport”. Nu bliver informationerne sendt i en “”lagertransaktionsfil”. Det betyder at “returrapporten” I før modtog hver dag kl. 20 i CSV-format er udgået og er erstattet af en “Lagertransaktionsfil” der udsendes på daglig basis. Se mere vedrørende “Lagertransaktionsfilen” her. (https://dbk.dk/help/outputdata/lagertransaktioner/)

Specialordrer (SOS-ordrer) skal bestilles via Mit DBK

For at sikre den mest effektive behandling af Specialordrer (Tidligere kendt som “SOS ordrer”) skal Specialordrerne bestilles via en formular der er tilgængelig på Mit DBK. Specialordrer kan eksempelvis være: Collipak Foliering Sorteringer Label- og/eller stregkodepåsætning M.m.

Fragtprisen vil altid tilfalde forhandleren

Nogle forlag har før kunne kontakte DBK kundeservice og vælge hvorvidt en forhandler eller forlaget skulle betale for fragten, på ordrer fra Bogportalen til forhandlere. I Mit DBK vil forhandlere altid blive opkrævet fragt på ordrer fra Bogportalen.  

Track & Trace på Frieksemplarer og Direkte salg

Tidligere har nogle forlag ikke haft mulighed for, automatisk at få sendt Track & Trace på Frieksemplarer og Direkte salg, ud til forlagets kunder i forbindelse med forsendelser. Fremover kommer der automatisk Track & Trace til modtagerne, fra transportørerne, på både Frieksemplarer og Direkte salg. Det kræver selvfølgelig at der på modtageren er registreret e-mail […]

Søg på dbk.dk: