Vis produkter
Hjælp – Vis produkter Produktvisning I produktvisning er der mulighed for hurtigt at se dit forlags produkter. Der er både mulighed for at se de vigtigste metadata og ikke mindst lagertal Produktvisning er en hurtig måde at se hvilke informationer der er oprettet på et givent produkt.Skal der ændres i oplysningerne, skal de rettes ved […]
Glemt adgangskode
Hjælp – Glemt adgangskode Glemt adgangskode? Hvis du har glemt dit kodeord til Mit DBK, er der hjælp at hente. Du skal blot trykke ‘Har du glemt kodeordet?’ på forsiden. Du vil modtage en mail med link til at genskabe et nyt kodeord. Videoguide – glemt adgangskode
Fragtpriser
Hjælp – Egne fragtpriser Hvad er egne fragtpriser? Med “Egne fragtpriser” kan du på Mit DBK oprette hvad forskellige forsendelser skal koste dine kunder i forbindelse med Direkte salg. Sådan kommer du i gang: Log ind på Mit DBK og se hvad DBK’s fragtpriser er for forskellige typer af forsendelser. Vælg om dine kunder skal […]
Se ordreoversigt
Hjælp – Ordreoversigt Hvad er ordreoversigt? På Mit DBK kan du se en ordreoversigt. Ordreoversigten viser samtlige ordrer, der er tastet i Mit DBK, Bogportalen, sendt via integrationer eller tastet manuelt af Kundeservice. Under “Ordrer” > “Ordreoversigt” er der mulighed for at se “Ordrer” og “Ordrelinjer” på forlagets produkter. “Ordrer” er de ordrer som forlaget […]
Opret advisering
Hjælp – Opret advisering Hvad er adviseringer? Adviseringer er som det ligger i navnet, information til DBK om at der er en forsendelse på vej. Ved at have adviseringer på forsendelser kan DBK mere præcist modtage- og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Samtidig kan vi også optimere bemandingen i varemodtagelsen, så vi […]
Bestilling af makulatur
Hjælp – Bestilling af makulatur Hvorfor og hvordan bestilles makulatur? Makulatur skal bestilles på Mit DBK. Ved bestilling vil de udvalgte produkter blive makuleret og papiret bliver efterfølgende sendt til genbrug. Makulering vælges af flere årsager. Eksempelvis: Bogen skal tages af markedet Der kan være en fejl i bogen Et andet forlag har overtaget udgaven […]
Bestilling af retur
Hjælp – Bestilling/advisering af retur Hvorfor skal der bestilles/adviseres retur? Når der oprettes en retur på en forsendelse, kan DBK mere præcist modtage og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Det betyder, at vi kan lægge varerne hurtigere på lager og samtidig sikre, at varerne bliver lagt på lager hos den rigtige kunde. […]
Bestilling af frieksemplarer
Hjælp – Bestilling af frieksemplarer Hvad er frieksemplarer? Frieksemplarer anvende typisk til at sende bøger til modtagere, der ikke skal betale for bøgerne. Det kan eksempelvis være forfattere, anmeldere m.m. Frieksemplarer er en ordreform, som forlag kan benytte til at sende bøger til kunder, uden at DBK fakturerer slutkunden. Det er ikke muligt at ligge […]
Oprettelse af direkte kunde
Hjælp – Oprettelse af direkte kunde Hvad er direkte kunder? ** Her kommer tekst ** ** Her kommer noget mere uddybende omkring direkte kunder ** Videoguide – oprettelse af direkte kunder https://vimeo.com/933618051/2acc03308b?share=copy Kapitler i videoen: ** timeline med tidsmæssigt overblik over videoen ** 00:00 Intro00:02 Opret kunder til direkte salg 00:04 Gå und under Ordrer […]
ERP system ændringer
Webinar om Mit DBK – for boghandlere og forlag – video Kære boghandlere og forlag I fredags afholdte DBK webinarer for… Read More Succesfuld generalprøve i weekenden Generalprøve 3 på DBKs nye ERP system blev afviklet i… Read More DBKs nye digitale landskab – DBK afholder en sidste generalprøve i weekenden – Marts 2024 Kære […]