Der er forventes én dags forsinkelse i leveringer pga. datakommunikation

Transport

Her finder du hjælp og vejledninger i forbindelse med modtagelse og afsendelse af pakker til/fra DBK med Postnord.. 

Transport FAQ

Hvilke dage leverer Postnord

Postnord leverer alle hverdage, altså mandag – fredag.

Hvornår er der cutoff på bestillinger hos DBK

Der er cutoff på ordrer kl. 19.

Hvor lang tid efter bestilling modtager jeg min pakke

Der er cutoff på ordrer kl. 19. Derefter produceres ordren hos DBK den efterfølgende hverdag (dag 1). Pakken modtages hos boghandleren eller kunde dag 2.

Eksempel:

  • En ordre placeres hos DBK mandag kl. 17:30
  • Ordren ekspederes af DBK tirsdag
  • Ordren leveres til modtageren i løbet af onsdag 
Hvornår på dagen modtager jeg min pakke

Pakker leveres af Postnord i boghandlernes åbningstid. 

Stikprøver hos Postnord viser at de leverer langt størstedelen af pakker til boghandlere inden frokost. 

Jeg har ikke fået en pakke, hvordan tjekker jeg status
  1. Start med at se status i Postnord Track & Trace. Du finder Track & Trace koder i enten Bogportalen eller på mit.dbk.dk som sædvanlig.
  2. Har ordren ikke fået Track & Trace 2 dage efter bestilling, så send en mail til transport@dbk.dk med boghandlernummer og pakkenummer.
Hvordan ændrer jeg leveringsdage

Du kan selv ændre i leveringsdage i leveringskalenderen på mit.dbk.dk

Hvad koster det. pr. leveringsdag

Priserne er 32,87 kr. pr. fast leveringsdag.

Jeg har modtaget en beskadiget pakke hvad gør jeg?

Modtager du en pakke der har tydelige udvendige mærker efter stød, slag eller lignende (måske er pakken lappet sammen med PostNord tape), og er indholdet beskadiget, så benyt reklamationsformularen, så håndterer DBK sagen mod PostNord 

Min pakke indeholder beskadigede bøger
  • Modtager du en pakke der har tydelige udvendige mærker efter stød, slag eller lignende (måske er pakken lappet sammen med PostNord tape), og er indholdet beskadiget, så benyt reklamationsformularen, så håndterer DBK sagen mod PostNord.
  • Har pakken ingen udvendige skader men  bøgerne stadig er beskadigede, så oprettes en retur i Bogportalen med årsagskoden “Beskadiget dog ej ved transport” 

Alle artikler om transport

Har du spørgsmål til denne side?

"*" indikerer påkrævede felter

Søg på dbk.dk: