Her finder du hjælp og vejledninger i forbindelse med modtagelse og afsendelse af pakker til/fra DBK med Postnord..
* Ordrer lagt inden cutoff leveres efterfølgende hverdag i butikkens åbningstid
* Der vil være mulighed for levering mandag - lørdag
Transport FAQ
Postnord leverer alle hverdage, altså mandag - fredag.
Der er cutoff på ordrer kl. 19.
Der er cutoff på ordrer kl. 19. Derefter produceres ordren hos DBK den efterfølgende hverdag (dag 1). Pakken modtages hos boghandleren eller kunde dag 2.
Eksempel:
- En ordre placeres hos DBK mandag kl. 17:30
- Ordren ekspederes af DBK tirsdag
- Ordren leveres til modtageren i løbet af onsdag
Pakker leveres af Postnord i boghandlernes åbningstid.
Stikprøver hos Postnord viser at de leverer langt størstedelen af pakker til boghandlere inden frokost.
- Start med at se status i Postnord Track & Trace. Du finder Track & Trace koder i enten Bogportalen eller på mit.dbk.dk som sædvanlig.
- Har ordren ikke fået Track & Trace 2 dage efter bestilling, så send en mail til transport@dbk.dk med boghandlernummer og pakkenummer.
Du kan selv ændre i leveringsdage i leveringskalenderen på mit.dbk.dk
Priserne er 32,87 kr. pr. fast leveringsdag.
Modtager du en pakke der har tydelige udvendige mærker efter stød, slag eller lignende (måske er pakken lappet sammen med PostNord tape), og er indholdet beskadiget, så benyt reklamationsformularen, så håndterer DBK sagen mod PostNord
- Modtager du en pakke der har tydelige udvendige mærker efter stød, slag eller lignende (måske er pakken lappet sammen med PostNord tape), og er indholdet beskadiget, så benyt reklamationsformularen, så håndterer DBK sagen mod PostNord.
- Har pakken ingen udvendige skader men bøgerne stadig er beskadigede, så oprettes en retur i Bogportalen med årsagskoden "Beskadiget dog ej ved transport"
Alle artikler om transport
Udpakning og genbrug af kasser fra DBK
Kasserne fra DBK er optimerede til, at sikre transport af bøger så bøgerne beskyttes, og
Reklamationer
Her kan du indsende reklamationer og efterlysninger i forbindelse med pakker leveret fra DBK med
Track & Trace
I forbindelse med transportørskiftet til Postnord, kommer der en væsentlig mere detaljeret Track & Track
Booking af retur
Returforsendelser til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap. Ud over booking