Advisering af retur
For at sikre den bedste og hurtigste returproces, har DBK krav til advisering af returforsendelser. Al retur skal adviseres. Dette gælder for alle DBKs kunder – både forlag og internetbutikker. Kun ved korrekt adviseret retur, kan DBK godkende og håndtere returmodtagelsen. De eneste returforsendelser, der ikke skal adviseres, er returforsendelser fra boghandlere/forhandlere, der er oprettet […]
Oprettelse af brugere
Hjælp – Oprettelse af brugere Sådan oprettes brugere til Mit DBK Som firmaadministrator kan du selv oprette, rette og slette brugere til mit.dbk.dk for din organisation. Hver bruger tilføjes en række rettigheder der afgører hvilke funktionaliteter på mit.dbk.dk der er tilgængeligt for den enkelte bruger. I forbindelse med oprettelsen af nye brugere skal der benyttes […]
Vis produkter
Hjælp – Vis produkter Produktvisning I produktvisning er der mulighed for hurtigt at se dit forlags produkter. Der er både mulighed for at se de vigtigste metadata og ikke mindst lagertal Produktvisning er en hurtig måde at se hvilke informationer der er oprettet på et givent produkt.Skal der ændres i oplysningerne, skal de rettes ved […]
Glemt adgangskode
Hjælp – Glemt adgangskode Glemt adgangskode? Hvis du har glemt dit kodeord til Mit DBK, er der hjælp at hente. Du skal blot trykke ‘Har du glemt kodeordet?’ på forsiden. Du vil modtage en mail med link til at genskabe et nyt kodeord. Videoguide – glemt adgangskode
Fragtpriser
Hjælp – Egne fragtpriser Hvad er egne fragtpriser? Med “Egne fragtpriser” kan du på Mit DBK oprette hvad forskellige forsendelser skal koste dine kunder i forbindelse med Direkte salg. Sådan kommer du i gang: Log ind på Mit DBK og se hvad DBK’s fragtpriser er for forskellige typer af forsendelser. Vælg om dine kunder skal […]
Se ordreoversigt
Hjælp – Ordreoversigt Hvad er ordreoversigt? På Mit DBK kan du se en ordreoversigt. Ordreoversigten viser samtlige ordrer, der er tastet i Mit DBK, Bogportalen, sendt via integrationer eller tastet manuelt af Kundeservice. Under “Ordrer” > “Ordreoversigt” er der mulighed for at se “Ordrer” og “Ordrelinjer” på forlagets produkter. “Ordrer” er de ordrer som forlaget […]
Opret advisering
Hjælp – Opret advisering Hvad er adviseringer? Adviseringer er som det ligger i navnet, information til DBK om at der er en forsendelse på vej. Ved at have adviseringer på forsendelser kan DBK mere præcist modtage- og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Samtidig kan vi også optimere bemandingen i varemodtagelsen, så vi […]
Bestilling af makulatur
Hjælp – Bestilling af makulatur Hvorfor og hvordan bestilles makulatur? Makulatur skal bestilles på Mit DBK. Ved bestilling vil de udvalgte produkter blive makuleret og papiret bliver efterfølgende sendt til genbrug. Makulering vælges af flere årsager. Eksempelvis: Bogen skal tages af markedet Der kan være en fejl i bogen Et andet forlag har overtaget udgaven […]
Bestilling af retur
Hjælp – Bestilling/advisering af retur Hvorfor skal der bestilles/adviseres retur? Når der oprettes en retur på en forsendelse, kan DBK mere præcist modtage og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Det betyder, at vi kan lægge varerne hurtigere på lager og samtidig sikre, at varerne bliver lagt på lager hos den rigtige kunde. […]
Bestilling af frieksemplarer
Hjælp – Bestilling af frieksemplarer Hvad er frieksemplarer? Frieksemplarer anvende typisk til at sende bøger til modtagere, der ikke skal betale for bøgerne. Det kan eksempelvis være forfattere, anmeldere m.m. Frieksemplarer er en ordreform, som forlag kan benytte til at sende bøger til kunder, uden at DBK fakturerer slutkunden. Det er ikke muligt at ligge […]