Driftsstatus: Normal drift. Risiko for forsinkelser hos PostNord – læs mere her

Glemt adgangskode

Hjælp – Glemt adgangskode Glemt adgangskode? Hvis du har glemt dit kodeord til Mit DBK, er der hjælp at hente. Du skal blot trykke ‘Har du glemt kodeordet?’ på forsiden. Du vil modtage en mail med link til at genskabe et nyt kodeord. Videoguide – glemt adgangskode

Fragtpriser

Hjælp – Egne fragtpriser Hvad er egne fragtpriser? Med “Egne fragtpriser” kan du på Mit DBK oprette hvad forskellige forsendelser skal koste dine kunder i forbindelse med Direkte salg. Sådan kommer du i gang: Log ind på Mit DBK og se hvad DBK’s fragtpriser er for forskellige typer af forsendelser. Vælg om dine kunder skal […]

Se ordreoversigt

Hjælp – Ordreoversigt Hvad er ordreoversigt? På Mit DBK kan du se en ordreoversigt. Ordreoversigten viser samtlige ordrer, der er tastet i Mit DBK, Bogportalen, sendt via integrationer eller tastet manuelt af Kundeservice. Under “Ordrer” > “Ordreoversigt” er der mulighed for at se “Ordrer” og “Ordrelinjer” på forlagets produkter. “Ordrer” er de ordrer som forlaget […]

Opret advisering

Hjælp – Opret advisering Hvad er adviseringer? Adviseringer er som det ligger i navnet, information til DBK om at der er en forsendelse på vej. Ved at have adviseringer på forsendelser kan DBK mere præcist modtage- og følge op på de forsendelser som vi modtager. Samtidig kan vi også optimere bemandingen i varemodtagelsen, så vi […]

Bestilling af makulatur

Hjælp – Bestilling af makulatur Hvorfor og hvordan bestilles makulatur? Makulatur skal bestilles på Mit DBK.  Ved bestilling vil de udvalgte produkter blive makuleret og papiret bliver efterfølgende sendt til genbrug.  Makulering vælges af flere årsager. Eksempelvis: Bogen skal tages af markedet Der kan være en fejl i bogen Et andet forlag har overtaget udgaven […]

Bestilling af retur

Hjælp – Bestilling/advisering af retur Hvorfor skal der bestilles/adviseres retur? Når der oprettes en retur på en forsendelse, kan DBK mere præcist modtage og følge op på de forsendelser, som vi modtager. Det betyder, at vi kan lægge varerne hurtigere på lager og samtidig sikre, at varerne bliver lagt på lager hos den rigtige kunde. […]

Bestilling af frieksemplarer

Hjælp – Bestilling af frieksemplarer Hvad er frieksemplarer? Frieksemplarer anvende typisk til at sende bøger til modtagere, der ikke skal betale for bøgerne. Det kan eksempelvis være forfattere, anmeldere m.m. Frieksemplarer er en ordreform, som forlag kan benytte til at sende bøger til kunder, uden at DBK fakturerer slutkunden.  Det er ikke muligt at ligge […]

Oprettelse af direkte kunde

Hjælp – Oprettelse af direkte kunde Hvad er direkte kunder? ** Her kommer tekst ** ** Her kommer noget mere uddybende omkring direkte kunder ** Videoguide – oprettelse af direkte kunder https://vimeo.com/933618051/2acc03308b?share=copy Kapitler i videoen: ** timeline med tidsmæssigt overblik over videoen ** 00:00 Intro00:02 Opret kunder til direkte salg  00:04 Gå und under Ordrer […]

ASN Varemodtagelse

Det nye ERP system kræver, at alle vareleverancer til DBK adviseres via en ASN (Advanced Shipping Notice). Eksempler på situationer der kræver en ASN, kan være når et trykkeri sender en ny titel, eller yderligere eksemplarer af en eksisterende titel til DBK. Advisering af vareleverancer kan foregå på følgende måder: Manuelt: På Mit DBK bliver der […]

Bogportalen – Upload ordrefil

Det er relevant at uploade en ordrefil til Bogportalen, når et forlag ønsker at give forhandlere en særlig pris, højere rabat, fraskrivelse af returret eller længere kredit. Det er ligeledes en nem måde at håndtere ordrefiler med fordelinger, rejseordre og kampagneordrer. Når du ønsker at uploade en ordrefil i Bogportalen skal den bestemte felter udfyldes […]

Søg på dbk.dk: