Driftsstatus: Varemodtagelsen i DBK oplever 1 dags forsinkelse. Derudover oplever PostNord også ekstra leveringstid. Læs mere her

Se ordreoversigt

Hjælp – Ordreoversigt Hvad er ordreoversigt? På Mit DBK kan du se en ordreoversigt. Ordreoversigten viser samtlige ordrer, der er tastet i Mit DBK, Bogportalen, sendt via integrationer eller tastet manuelt af Kundeservice. Under “Ordrer” > “Ordreoversigt” er der mulighed for at se “Ordrer” og “Ordrelinjer” på forlagets produkter. “Ordrer” er de ordrer som forlaget […]

Pakning af retur

Bøger får let skader når de transporteres. Rigtigt valg af emballage og fyld i kasserne er derfor vigtigt for, at den retur der sendes til DBK også kan modtages og sælges igen. Nedenstående er en guide til hvordan risiko for transportskader i forbindelse med retur minimeres: Start med at vurdere hvad der skal sendes retur. […]

Udpakning og genbrug af kasser fra DBK

Kasserne fra DBK er optimerede til at sikre beskyttet transport af bøger. Samtidig kan kasserne genbruges så emballagemængden minimeres. Herunder er et par enkle videoer om hvordan kasserne åbnes og komprimeres på en let genbrugelig måde. Udpakning og komprimering af DBK kasser Genbrug af DBK kasser DBK kasser FAQ Hvor meget fyld skal der i […]

Reklamationer

Her kan du finde hjælp til hvordan du skal behandle forskellige former for reklamationer i forbindelse med pakker leveret fra DBK med PostNord. Du skal bruge denne side hvis: Der er en transportskade på en forsendelse der har medført beskadigede bøger Der er en forsendelse som ikke er nået frem (efterlysning) Der mangler indhold i […]

Track & Trace

I forbindelse med transportørskiftet til Postnord, kommer der en væsentlig mere detaljeret Track & Track rapportering end tidligere. For at følge en forsendelse, kan kan du gøre flg.: Find track & trace nummer på en ordre, ved at slå ordren op i Mit DBK eller Bogportalen Indtast Track & Trace koden hos Postnord Gå til […]

Booking af retur

Returforsendelser fra Boghandlere til DBK foregår via PostNord og skal bookes gennem platformen Logisnap. Ud over booking af retur, er der også mulighed for at følge returforsendelser på Logisnap.  Sådan foregår retur med PostNord:  Start med at oprette retur som normalt i Bogportalen.  Pak returen i kasser med op til 15 kg i hver Ilæg […]

Bogportalen ombytning

Ombytning giver boghandleren mulighed for at ombytte bøger med valgfrie bøger frasamme forlag. Bøger, der ikke kan sælges, kan således ombyttes til bedre sælgende bøger. At ombytte koster en krediteringsprocent oven i den rabat varen i sin tid blev købt til. Krediteringsprocenten er variabel fra forlag til forlag, men ligger typisk på +3 %. I […]

Bogportalen Themakoder

Themakoder er en international standard til klassificering af bøger. Den giver mulighed for at tilføje så mange emner og kvalifikatorer, som man finder det nødvendigt til hver enkelt bog. Der er i princippet ingen øvre grænse for, hvor mange koder der kan knyttes til en udgivelse. Det drejer sig imidlertid ikke om at tilføje så […]

Bogportalen returguide

Skal der returneres bøger til DBK, er det vigtigt, at den korrekte returform bliver anvendt og kravene til brug af denne er opfyldt. Kasser med returbøger må maksimalt veje 15 kg. Se mere om hvordan retur pakkes her I nedenstående guide er der en oversigt over hvordan- og hvornår følgende returformer i bogportalen anvendes: Fejl […]

Adgang til mit.dbk

Sådan får du adgang til Mit DBK Du får adgang til Mit DBK på adressen https://mit.dbk.dk Har du ikke adgang, skal du gøre én af nedestående, alt efter hvad din rolle er i jeres organisation:  Firmaadministrator Er du kunde hos DBK kan du som firmaadministrator (kontaktperson) få adgang til Mit DBK på følgende måde: Gå […]

Søg på dbk.dk: